Veelgestelde vragen
Bestellen van materialen
-
Hoeveel bestrating moet ik bestellen?Ons advies is om 5% meer te bestellen dan strikt noodzakelijk, zodat u snijverlies en breuk kunt ondervangen. u loopt tijdens het straten altijd het risico stenen te breken of dat de bestrating toch net iets anders uitkomt dan dat u vooraf ingeschat had. Houd u uiteindelijk toch wat over? Dan heb je altijd wat achter de hand voor eventuele reparaties in de toekomst. Handig!
-
Kan ik later eenvoudig bestrating bijbestellen als ik niet voldoende heb?Bestrating bijbestellen is natuurlijk altijd mogelijk, maar verdient niet de voorkeur. Het gaat hier namelijk om een natuurproduct, waarbij licht kleurverschil kan optreden tussen verschillende producties. Ook kunnen wij niet voorzien of een bepaald model maanden of jaren later nog steeds wel geproduceerd wordt. Bestel daarom liever ruim voldoende, zodat u met een en dezelfde batch kunt werken en het mooiste resultaat behaalt. Bovendien kunt u zo eenvoudig eventueel snijverlies en breuk ondervangen.
-
Is het veilig om tuinmaterialen te bestellen via internet?Ja, tuinmaterialen bestellen op Lujogardens.nl is 100% veilig. Wij gaan zorgvuldig met gegevens om en staan garant voor een goede afwikkeling.
-
Ontvang ik een bevestiging van mijn order?Ja, we bevestigen uw bestelling direct per e-mail en u ziet de bevestiging verschijnen in uw account op de website. Wanneer uw order eenmaal gereed is voor bezorging, wordt u hier ook van op de hoogte gesteld. De manier waarop is afhankelijk van de fabrikant.
-
Ontvang ik een aankoopbewijs?
Na het goedkeuren van uw offerte of het plaatsen van uw order ontvangt u direct een order bevestiging. Dit dient dan ook als aankoopbewijs
-
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat nu?Mogelijk bevindt de bevestigingsmail zich in uw ‘ongewenste e-mail’ map. Controleer deze map en neem contact met ons op als deze ook hier niet te vinden is.
-
Moet ik per se via de website bestellen?Nee, u hoeft niet per se via de website te bestellen. u kunt ook altijd een bestelling plaatsen via e-mail of telefonisch contact opnemen. We geven echter de voorkeur aan bestellingen via de website. Dit is sneller en gemakkelijker voor u als hovenier. Via de website worden alle offertes, orders en facturen netjes op één plek in uw account opgeslagen. Zo heeft u altijd een goed overzicht van uw bestelling en kunnen wij de afhandeling efficiënter laten verlopen.
Betalen
-
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?Lujogardens.nl biedt je verschillende betalingsmogelijkheden: Ideal, vooraf overmaken en contant. Onze voorkeur gaat uit naar betalen via Ideal, omdat dit de veiligste en snelste manier is van betalen. Je kunt echter ook aangeven dat je het bedrag vooraf wilt overmaken. Je ontvangt dan na je bestelling een e-mail met de benodigde bankgegevens en omschrijving van je bestelling. Na ontvangst van je betaling wordt je order verder verwerkt. Je kunt je bestelling ook contant afrekenen in ons inspiratie centrum aan de Goorkensweg 1 in Uden. Neem hiervoor graag wel even contact met ons op.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?Wij maken gebruik van het veilige Ideal systeem, dus je betaling kan na het accepteren direct verwerkt worden en staat direct op onze rekening. Zodoende kunnen wij doorgaans de levertijd van 1 tot 5 werkdagen hanteren (mits voorradig). Kies je voor vooraf overmaken? Dan kan het wat langer duren voordat wij de betaling ontvangen hebben. Zodra we je betaling ontvangen, verwerken we je bestelling.
-
Hoe werkt het betalen via Ideal?Je plaatst een bestelling op onze website en als je tijdens het bestelproces kiest voor betalen via Ideal, word je rechtstreeks doorverwezen naar de betaalpagina van Mollie, de partij die de betalingen aan Lujogardens.nl verzorgt. Je wordt helder en duidelijk door het bestelproces geleid en komt terecht op je eigen banksite, waar je de betaling kunt verrichten om de bestelling af te ronden. Na deze betaling ontvang je een bevestiging van Lujogardens.nl.
-
Kan ik afrekenen bij de chauffeur?Afrekenen bij de chauffeur is niet mogelijk, omdat onze bestellingen door vrachtwagens van de fabrikant of een transporteur worden afgeleverd. Deze chauffeurs hebben geen pin en kunnen geen contant geld aannemen.
Bezorgen
-
Hoe lang is de levertijd na het bestellen en het voldoen van de betaling?Nadat we je bestelling en betaling hebben ontvangen worden de door jou bestelde producten doorgaans binnen 1 tot 5 werkdagen (mits op voorraad bij de leverancier) bij je geleverd, voor de deur of zo dichtbij mogelijk.
-
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?De bestratingsmaterialen worden netjes verpakt geleverd en staan op pallets tenzij dat overbodig is. De chauffeur lost in overleg met jou op de gewenste plek. Er wordt altijd naar gestreefd de bestrating zo te leveren dat de stratenmaker direct aan de slag kan.
-
Ik zie dat jullie of met een vrachtwagen of met een bakwagen bezorgen, hoe werkt dat?
Bestellingen worden standaard bezorgd met een vrachtwagen met trailer van 18 meter. Zoals je je kunt voorstellen, heeft deze combinatie behoorlijk wat ruimte nodig. Als je in een smalle straat woont, kan de chauffeur mogelijk niet dichtbij de woning lossen. In dat geval is de inzet van een kleinere bakwagen sterk aan te raden, zodat de chauffeur wel de straat in kan rijden. De bakwagen voeg je hier toe aan je bestelling (tegen meerprijs).
Voeg je geen bakwagen toe aan je bestelling? Dan dient er wel voldoende ruimte te zijn voor de vrachtwagen met trailer van 18 meter. Uiteindelijk bepaalt de chauffeur wat wel en niet kan. Is je straat toch te smal? Dan loop je dus het risico dat je bestelling verderop geleverd moet worden. Vind je het lastig een inschatting te maken? Neem dan contact met ons op.
-
Kan ik zelf de dag van levering kiezen?Je kunt een gewenste leverdag en tijd aageven, wij streven er naar om deze na te komen maar dit is niet gegarandeerd omdat wij afhankelijk zijn van externe transporteurs en leveranciers.
-
Bezorgen jullie door heel Nederland?Wij bezorgen door heel Nederland en in overleg zelfs in België en Duitsland.
-
Bezorgen jullie ook in het buitenland?Ja, wij bezorgen in overleg in België en Duitsland. Voor andere landen kun je ook altijd contact opnemen, dan bekijken we samen de mogelijkheden.
-
Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres dan mijn eigen laten leveren?Ja, je kunt je bestelling op een ander adres laten leveren. Vink dan tijdens het online bestelproces de optie ‘op een ander adres laten bezorgen’ aan en voer het afleveradres in.
-
Waar wordt mijn bestelling exact bezorgd?Je bestelling wordt gelost naast de vrachtauto op een goed berijdbare weg, waarbij zoveel mogelijk rekening gehouden wordt met praktische zaken als bereikbaarheid voor de stratenmaker. Het is echter altijd ter beoordeling van de chauffeur waar exact gelost wordt. Houd er rekening mee dat de bestellingen afgeleverd worden door een vrachtwagen met een trailer van ongeveer 18 meter lang. Als de chauffeur niet in je straat of bij de gewenste afleverplaats kan komen, wordt de bestelling zo dichtbij mogelijk afgeleverd. Woon je in een smalle straat? Dan dien je mogelijk een bakwagen te bestellen om teleurstelling te voorkomen.
-
Ik woon in een smalle straat, is dat een probleem?Als je in een smalle straat woont, hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Zorg er wel voor dat je een bakwagen toevoegt aan je bestelling, omdat de standaard vrachtwagen te groot is om er te lossen.
-
Moet ik thuis zijn tijdens de bezorging?Je hoeft niet per se thuis te zijn tijdens de bezorging. Laat wel een briefje achter voor de chauffeur met de gewenste afleverplek. Ben je wel thuis? Controleer dan altijd de staat van de geleverde producten.
-
Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen?Je kunt je producten ook zelf afhalen bij onze fysieke winkel aan de Goorkensweg 1 in Uden. Vooraf bestellen is dan nog steeds noodzakelijk. Neem vooraf altijd contact op of de producten voorradig zijn of nog besteld moeten worden.
Bezorgkosten
-
Wat bedragen de bezorgkosten?Bestellingen worden standaard bezorgd met een vrachtwagen met trailer van 18 meter. De bezorgkosten hier van zijn eenmalig €95,-
-
Wanneer hoef ik geen bezorgkosten te betalen?Je hoeft geen bezorgkosten te betalen als je voor meer dan €1500,- een bestelling plaats. Let op: de eventuele inzet van een bakwagen bij een smalle straat is nog wel voor eigen rekening. Voeg de bakwagen toe aan je bestelling als je in een smalle straat woont waarin de standaard vrachtwagen met trailer niet kan manoeuvreren.
-
Hoeveel kost de bezorging met een bakwagen?Bezorging met een bakwagen bedraagt (naast de standaard bezorgkosten van €95,-) een extra toelagen van €50,- dit geldt ook voor bezorging met meeneem heftruck.
Overige
-
Kan ik meer en/of betere foto’s van bepaalde producten krijgen?Natuurlijk, we lopen graag even naar onze showroom om betere foto’s te maken van het product in kwestie. Contact ons gerust met het verzoek. Uiteraard ben je zelf ook van harte welkom in onze 1000m2 showtuin om een nog betere beleving van de producten te krijgen.
-
Ik heb een klacht/ben niet tevreden. Waar kan ik terecht?
Ons doel is iedereen zo tevreden mogelijk te stellen. Heb je onverhoopt toch een klacht of ben je niet tevreden met je bestelling? Vul dan het klachtenformulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Tip: is er sprake van breuk of een andere onvolkomenheid? Maak dan direct een foto bij ontvangst en voeg deze toe als bijlage bij het formulier, zodat we deze foto's direct kunnen doorzetten naar de fabrikant en spoedig nieuwe producten kunnen laten naleveren.
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?Je hebt altijd het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te annuleren, zonder dat er een opgave van reden nodig is. Na je annulering heb je nogmaals 14 dagen om je bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten van ons gecrediteerd. De kosten voor retour van jouw adres naar onze vestiging kunnen we niet voor rekening nemen, deze dien je zelf te betalen. Voor de exacte tarieven kun je de website van je vervoerder raadplegen. Indien je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, retourneer je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@lujogardens.nl . Wij storten het orderbedrag terug binnen 14 dagen na aanmelding van je retour, mits het product in goede orde retour ontvangen is.
-
Hebben jullie ook een fysieke winkel waar ik langs kan komen?Ja, wij zijn gevestigd aan de Goorkensweg 1, Uden. Je bent van harte welkom.
-
Hebben jullie ook een showtuin?Ja, bij onze vestiging aan de Goorkensweg 1, Uden hebben we ook een showtuin. Handig om inspiratie op te doen of de bestrating in het echt te bekijken. Kom gerust langs!
-
Zit er statiegeld op BigBags?Wij rekenen geen statiegeld over BigBags. Je mag deze zelf houden of retourneren aan ons. Zie het als een stukje service!
-
Hoeveel kuub is een BigBag en wat weegt ie?Wij verkopen BigBags met bijvoorbeeld zand, split, grond of grind in twee maten: afgevuld tot één kuub of een halve kuub. Het gewicht van de BigBag is afhankelijk van het product. Een 1m3 BigBag zand weegt zo’n 1400 kg. en een 1m3 BigBag grind zo’n 1500 kg.
-
Welke bestrating is geschikt als oprit?Bestrating voor een oprit dient aan hogere eisen te voldoen dan voor een gewoon terras: er moeten namelijk zware voertuigen overheen kunnen rijden, zonder dat de bestrating verzakt of beschadigt. Tegels of stenen kleiner dan 20 x 30 cm. zijn in principe geschikt. Denk aan 10x20 (keiformaat), 7x20 (dikformaat) of 5x20 (waalformaat). Relatief kleine bestrating is dus het beste, omdat deze minder snel zullen opwippen of breken. Wat dikte betreft, heb je een tegel of klinker nodig van minimaal 6 cm. dik maar de voorkeur gaat uit naar 8 cm. dik. Wat materiaalkeuze betreft, zijn harde gebakken klinkers het meest geschikt, maar beton is ook een optie. Zachte natuursteen tegels zijn meer breukgevoelig, dus ongeschikt om te verwerken in een oprit. Verder is de manier van leggen van functioneel belang: een elleboog- of halfsteensverband verdient de voorkeur omdat de stenen elkaar opsluiten. Een blokverband is ongeschikt. Verder is een stevige ondergrond belangrijk en dien je de bestrating goed op te sluiten. Weet je niet zeker of een tegel of klinker geschikt is om te gebruiken als oprit? Vraag het ons!